czwartek, 23 lipca 2015

Opalanie. Co zdrowsze, co lepsze? Bycie białasem czy murzynem ? :D

Hejkaa, sorki wielkie za przerwę w blogowaniu, aczkolwiek już powracam z nową porcją postów i zdjęć, które mam nadzieję się spodobają. Tak więc jak domyślacie się po tytule chciałbym ten post poświęcić opalaniu. :) Co prawda może wakacje trwają już dość długo to upały nadal są i będą ! Tak
 więc:


ZASADY I RADY :
Może zaczniemy od zasad i rad co do opalania bo chyba każdy ma zamiar choć trochę się opali, będą one trochę nietypowe bo to że filtr trzeba używać to każdy wie ;D
1. Jak już mamy zamiar wyjść na słońce to ubierzmy się tak, żeby potem nie wyglądać jak flaga :)
2.Przy długim i intensywnym opalaniu na dużej temperaturze trzeba używać filtra ( najlepiej olejku żeby ładnie się opalić), jeżeli natomiast chcemy szybko się opalić a nie ma dużych upałów , olejek można zastąpić... wodą !
3. Na plaże lub w miejsce opalania wybierajmy się z kimś, bo gdy uśniemy to po przebudzeniu... sami wiecie ;D najlepiej dośc często zmieniać pozycje ( leżenie na plecach, na brzuchu boku itd.)
4. Starać się unikać słońca w godzinach 12-15 , są to godziny w których słońce świeci najmocniej.


PLUSY I MINUSY :


 Plusy: 

Poprawa samopoczucia oraz możliwa tylko dzięki słońcu synteza witamin z grupy D.
* Zapobiega depresjom.
* Wzmacnia procesy kościotwórcze.
* Hartuje skórę na niekorzystne oddziaływanie promieniowania UVB.
* Pomaga przy leczeniu schorzeń skórnych takich jak np. trądzik !
* W umiarze zapobiega chorobą nowotworowym !
* No i oczywiście zapewnia nam atrakcyjny wygląd.

Minusy:

* Nadmierne opalanie może powodować choroby nowotworowe skór.
* Przyśpiesza proces starzenia się skóry.
* Zbyt częste opalanie może powodować tanoreksję, czyli uzależnienie od opalania.
* Zbyt długie oddziaływanie promieni UVA powodują uszkodzenia włókien elastyny i kolagenu.
* Przebywanie na słońcu bez odpowiednich zabezpieczeń może spowodować udar słoneczny !

WNIOSEK : 
Opalanie się jest zdrowe i wręcz wskazane ale trzeba przestrzegać jego zasady i opalać się w odpowiednich ilościach. A wtedy opalanie będzie przynosiło same plusy, bo minusy są jedynie wynikiem nieumiejętnego wykorzystywania słoneczka ;D


Ja się już przyrumieniłem, teraz wasza kolej ;D


 

19 komentarzy:

  1. Ciekawy blog. Pozdrawiam, Seba

    http://fashionseba.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja na szczęście opalilam sie juz tak, ze bardziej nie musze :D

    http://mikijiu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wreszcie się doczekałem :) Przydatny post, cieszy mnie, że piszesz o czymś, co może przydać się w prawdziwym życiu :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Hm... nigdy nie używałam filtra. Tylko i wyłącznie przyspieszacz opalania by przyspieszyć i pogłębić opaleniznę :)
    (Nie myślałeś by zamienić kolory tła i czcionki na odwrót? Bo dłuższym czytaniu bolą oczka ;-) )
    Dodaje do kręgów google - i zapraszam do mnie www.xavilove.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  5. Hm... nigdy nie używałam filtra. Tylko i wyłącznie przyspieszacz opalania by przyspieszyć i pogłębić opaleniznę :)
    (Nie myślałeś by zamienić kolory tła i czcionki na odwrót? Bo dłuższym czytaniu bolą oczka ;-) )
    Dodaje do kręgów google - i zapraszam do mnie www.xavilove.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  6. Hm... nigdy nie używałam filtra. Tylko i wyłącznie przyspieszacz opalania by przyspieszyć i pogłębić opaleniznę :)
    (Nie myślałeś by zamienić kolory tła i czcionki na odwrót? Bo dłuższym czytaniu bolą oczka ;-) )
    Dodaje do kręgów google - i zapraszam do mnie www.xavilove.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny post :) + obserwuje
    pozdrowienia
    http://paulinandme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny pomysł na bloga. :)

    Zapraszamy także do nas, dopiero zaczynamy, każdy komentarz, oraz nowy czytelnik nas motywuje :)

    http://steps-together.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja choćbym chciała to się nie mogę opalić, jedynie w tym roku mnie coś słońce troszkę złapało :')
    Przydatny post! :D

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie przepadam za opalaniem. Jestem strasznie blada i 15 minut na słońcu kończy się spaleniem. Filtry 50+ obowiązują :D. Poza tym nie jest w stanie zbyt długo wysiedzieć na słońcu - zawsze jest mi za gorąco i strasznie mnie to nudzi.
    truthofthunder.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja mam problem z opalaniem, nie umiem, nie mogę się opalić za nic :/. Ale post jest świetny :)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. opalam się, ale lekko ;D

    Poklikasz?:) Bardzo proszę, to dla mnie ważne:*
    Zapraszam - klik!

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajne jest to w jaki sposób piszesz.. fajnie się to czyta. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mmm .. Ciacho z ciebie :p
    Obserwuje !
    (obszaobs)
    ztdkasikk.blogspot

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmm .. Ciacho z ciebie :p
    Obserwuje !
    (obszaobs)
    ztdkasikk.blogspot

    OdpowiedzUsuń
  16. Zostałeś nominowany do LBA! http://lobuzkablogger.blogspot.com/2015/08/nominacja-lba.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuweczka za rady ;) Bardzo fajny blog :D
    Pozdrawiam :)
    pktoja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń